domeinnaam specialist

Welkom bij de domeinnaamspecialist.nl

Hoe kies je een goede en vooral vindbare domeinnaamen ?

Denk na hoe potentiele klanten jouw produkten kunnen vinden ?

Bijv. u verkoopt tijdschriften en kranten proefabonnementen.
U denkt : men zoekt op proefabbonnementen.
De consument denkt: ik wil een proefabonnement op de telegraaf en typt in een zoekmachine in: proefabonnement telegraaf
Zo is de domeinnaam proefabonnementen.com minder goed dan proefabonnement.net

Profhost registreerde al duizenden domeinnamen, waardoor de expertise in een goed vindbare domeinnaam zijn specialiteit is geworden !

Maak gebruik van deze kennis en kunde en laat U adviseren door een domeinexpert

Ander voorbeeld:
zoek je op kerstplaatje of kerstplaatjes ?

zoek je op kerstkaart of op kerstkaarten als je er 1 wilt versturen of meerdere kaarten wilt maken ?


goedkoop tanken in europa bevat alle denkbare zoekwoorden in de domeinnaam

Met een goede seo (zoekwoorden optimalisatie voor zoekmachines) kan jouw website stijgen en in de top van de google resultaten terecht komen.

Kies je een domeinnaam aan elkaar geschreven of met streepjes er tussen ?
PS. spaties en leestekens (anders dan het streepje -) mogen niet in een domeinnaam voorkomen.

Verplaats u in uw klant; niet hoe u zou zoeken, maar hoe zoekt uw potentiele klant uw produkten ?


hoe kies je de goede domeinnaam ?
Bent U vindbaar via uw produktnaam en bedrijfsnaam ?
Of beter: via uw produkt groep.

Bijv. Philips kan iedereen vinden via Philips.nl of Philips.com
Maar is dit bedrijf ook vindbaar op het zoekwoord gloeilampen, spaarlampen of lcd televisie ?

Verzinnen van een nieuwe produktnaam en een nieuwe domeinnaam die nog vrij is (niet geregistreerd) is lastig en kost veel tijd en energie.
Soms is het verstandiger om een domeinnaam te kopen of over te nemen.
Dat heeft de volgende voordelen: een domeinnaam die al 5 jaar of langer is geregistreerd heeft mogelijk al een goede seo opgebouwd en een hoge google pagerank en alexa ranking gehaald.
Dat scheelt U allemaal tijd en energie.
Ook is de website mogelijk al opgenomen op andere websites en hoeft U minder linkbuilding te doen.


SEO optimalisatie in combinatie met een goed gekozen domeinnaam.

Domeinnaam advies en keuze.
Een domeinnaam kies je namelijk niet ieder jaar, maar meestal1x per 10 of 20 jaar !

Merknamen worden domeinnaam extensies

Grote merknamen als Coca Cola hechten sinds 2010 ook steeds meer waarde aan hun Facebook pagina: Facebook.com/CocaCola
en maken steeds meer reclame met hun facebook pagina.
Een goede domeinnaam en eventueel een subdomein en URL helpen ook voor een goede seo score.
Meer seo score tools waarmee je de seo-score kunt controleren in zoekmachines.

De domeinnaamspecialist Arie van der Giesen van Profhost voor professionele hulp voor een prima en

vindbare domein-naam met een hoge seo (search engine optimalisation) score.


Grote bedrijven zoals KPN en KLM adverteren met KPN.com of KLM.com, dat is niet verstandig, want zeker 50 to 70 % van de Nederlanders typt KPN.nl of KLM.nl in.


Een goede domeinnaam helpt met gemakkelijker gevonden worden op internet.
Kiezen van een juist domein naam is een vak apart en heel belangrijk.
Laat U goed adviseren door de domeinnaam specialist.



Soms is een bestaande domeinnaam kopen beter en goedkoper en vooral sneller dan een nieuwe domeinnaam verkennen en dan registreren.
Het kost namelijk altijd enkele maanden tot jaren voordat een nieuwe domeinnaam iets doet in zoekmachines.
Een jarenlang al bestaande domeinnaam heeft namelijk al een DA (Domain Authority) en PA (Page Authority) en soms al een aantal of veel links vanaf andere websites.


domein naam specialist homepage